torsdag 9 juli 2009

Vila i frid!

Denna dag började inte så bra.. Fick sms av mamma runt kl. 7.45, som det stog "Hör av dig när du vaknat." Och av nån konstig anledning så förstog jag på en gång vad det var! Jag ringde upp, hon berättade att hon var påväg till Sollefteå, mormor hade somnat in imorse..

Jag blev helt tagen, även fast jag visste att det antagligen inte skulle dröja länge till den här dagen! Hon var ju så sjuk.. Låg mest på sjukhuset hela tiden. För hennes skull, var det nog bra, så hon slipper lida mer. Men för oss, gör det ont, så ont! Så jag satt på min lunch och tänkte idag, och kunde inte riktigt förstå att mormor inte längre finns.. Det är ju självklart att hon finns! Hon har alltid funnits där. Och sen helt plötsligt, är hon bara borta.. Och det var några veckor sedan jag träffade henne sist, och jag ville inte krama henne när vi for därifrån, för hon var så mager. Så man kände alla ben i kroppen på henne. Men det ångrar jag ju nu! Iofs kan jag ju inte förutse vad som kommer hända, men det känns bara som att om jag hade gjort det, hade jag haft ett riktigt hejdå..

Man får tänka postivt, och se tillbaks på alla fina och roliga stunder, hon lämnade kvar hos oss!


Britt Sjölund <3
Vila i frid, min ängel!

Inga kommentarer: